Dersin Adı | İlk Yardım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MISG 203 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin ilk yardım gerektiren durumlarda kazazedeye olay yerinde ve çevre olanaklarından yararlanarak, kişinin sağlığının daha kötüye gitmesini önlemek için ilaçsız uygulama yapabilmeleri ve triajı gerçekleştirebilmeleridir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler ilk yardım dersi kapsamında; Sağlık Bakanlığı tarafından çıkarılan ilk yardım yönetmeliği ve ilk yardımcı eğitimindeki müfredata uygun olarak bilgi ve beceri kazanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, Giriş - Genel İlk yardım bilgileri, İlk yardımın önemi, Hasta ve olay yerinin değerlendirilmesi | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 25-36 |
2 | Temel yaşam desteği (yetişkin-çocuk-bebek) | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 122-134 |
3 | Temel yaşam desteği (CPR) uygulama | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 122-134 |
4 | Yabancı cisim tıkanıklığında (soluk yolu -yetişkin, çocuk, bebek) ilkyardım. | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 74-78 |
5 | Yabancı cisim tıkanıklığında ilk yardım uygulama | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 74-78 |
6 | Kanama ve şok'ta ilk yardım | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 81-83 |
7 | Yaralanmalarda (Kırık, çıkık, burkulmalar) ilk yardım | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 91-93 |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Acil bakım gerektiren hastalıklarda ilk yardım (bilinç bozukluklarında) | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 54-72 |
10 | Allerjik reaksiyon ve Zehirlenmelerde ilk yardım | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 48-53 |
11 | Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ilk yardım | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 97-101 |
12 | Boğulmalarda ilk yardım | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 113-119 |
13 | Isırma ve sokmalarda ilk yardım | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 104-110 |
14 | Acil taşıma teknikleri. | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 Sy. 152-179 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | İlk Yardım, Cemil Sözen, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN: 9786051331706 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | |||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | |||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest